Phonetic finder game

Jak już wiele przedmiotów na wyspie Knowingly zostało ‘rozszerzonych’ fonetycznie, czyli wyposażonych w elementy PAV (Phonetically Augmented Virtuality), postanowiłem je wykorzystać do zaprojektowania pewnej gry językowej opartej na idei poszukiwań, czyli quest. Dostałem w prezencie zmyślne urządzenie, które dla potrzeb tej gry nazwałem ‘phonetic finder’. Był to stożek z wbudowanym skryptem LSL lokalizującym w promieniu 96 metrów dowolny przedmiot, którego nazwę wpisaliśmy w linii poleceń. Po zlokalizowaniu przedmiotu, stożek wysyłał w jego kierunku strumień zielonych cząstek, po którym awatar mógł dojść do tegoż przedmiotu i działać dalej w zależności od scenariusza gry (patrz zdjęcie). Powstało kilka wersji tego questu: (a) wpisanie nazwy w jej wersji ortograficznej, (b) wpisanie nazwy i jej wzorca rytmicznego, (c) wpisanie transkrypcji fonetycznej nazwy przedmiotu, itp. Poniżej polecenie dla grającego z wersji (b):

The player’s FIRST task is to locate the object using the finder (found in the launchroom), by typing in public chat the correct spelling of its name AND its stress pattern. To find “Table & Chairs”, for example, the player must type: #find Table & Chairs OooO.

Po znalezieniu przedmiotu studenci pobierali z niego kartkę z dalszymi zadaniami dotyczącymi nagranej wymowy, na przykład:

  • [what’s wrong with this pronunciation of <apple>?]
  • [which <dance> is American English?]
  • [which is the correct pronunciation of <fruit>?]
  • [which is the correct pronunciation of <hanging>?]
  • [which is the correct pronunciation of <pyramid>?]

SLEnglish_223

No comments yet.

Leave a Reply