Co poczytać? (3)

W ostatnim wydaniu Language Learning and Technology seria ciekawych artykułów dotyczących gier komputerowych w kontekście glottodydaktycznym. W pierwszym artykule numeru Alice Chik kieruje swoją uwagę na młodych Chińczyków grających w anglo- i japońskojęzyczne gry w wolnym czasie, przeprowadzając z nimi wywiady mające na celu określenie ich preferencji oraz refleksję nad ewentualnym wpływem grania na przyswajanie języka obcego. Kolejna publikacja, autorstwa Hayo Reindersa i Sorada Wattana porusza problem wpływu grania w gry RPG w sieci na chęć porozumiewania się (willingness to communicate) w języku obcym. W trzecim tekście Laura K. Allen, Scott A. Crossley, Erica L. Snow oraz Danielle S. McNamara koncentrują się na autorskim systemie informatycznym Writing Pal składającym się z serii gier edukacyjnych pozwalających na ćwiczenie strategii pisania. Ostatni artykuł, autorstwa Davida Hattema, poświęcony jest użyciu przez nauczyciela Twittera w celu prowadzenia gier językowych z uczniami. Na pewno warto zapoznać się z tym numerem. Całość wydania dostępna jest pod adresem http://llt.msu.edu/issues/june2014/index.html

No comments yet.

Leave a Reply