O Sloodle można by mówić bardzo długo. Na szczęście, Paweł Topol napisał (po polsku) świetne wprowadzenie: http://www.e-mentor.edu.pl/artykul/index/numer/45/id/935, gdzie znaleźć można podstawowe i najbardziej przydatne informacje na temat tej fuzji dwu światów: dwuwymiarowego (‘płaskiego’) Moodle’a i trójwymiarowego Drugiego Życia. Nie będę tutaj streszczał artykułu Topola, bo warto go przeczytać w całości. Załączę jednak mały fragment, który opisuje jak pewne afordancje Drugiego Życia można wykorzystać jako potężne motywatory (idealny przykład dydaktycznej ‘wartości dodanej‘ świata wirtualnego, o której pisałem wcześniej na tym blogu). Proszę przeczytać:
QuizChair to dosłownie „krzesło do quizów”. Student siada na krześle i otrzymuje automatycznie zestaw pytań quizowych. To narzędzie jest zintegrowane z platformą WWW w ten sposób, że odpowiedzi studenta są przesyłane automatycznie na jego konto w Moodle/Sloodle i przechowywane w bazie wyników nauki. Narzędzie QuizChair staje się zatem integralnym elementem platformy LMS, z którego system może generować statystyki. Nauczyciel (i sam student oczywiście) może przeglądać później odpowiedzi.
QuizChair zaprogramowano w SL w interesujący sposób – jako obiekt dynamiczny. Na początku ćwiczenia wszystkie krzesła znajdują się na tym samym poziomie: na podłodze. Udzielenie prawidłowej odpowiedzi na pytanie quizu powoduje uniesienie się krzesła wraz z siedzącym awatarem na określoną wysokość. Każda następna prawidłowa odpowiedź powtarza ten cykl. Im więcej zatem prawidłowych odpowiedzi, tym wyżej lokuje się awatar. Ta niestandardowa „wspinaczka” obrazuje, jakie wyniki osiągają poszczególni uczestnicy w danym momencie i którzy są najbliżej zwycięstwa.
Prawda, że świetny pomysł? Poniżej: Wlodek Barbosa biedzi się nad testem…
No comments yet.