Gry na lekcji języka obcego – prelekcja w ramach Cyfrowych czwartków

W ostatni czwartek (19.10) mówiłem o grach komputerowych na lekcji języka obcego w liceum. Prelekcja odbyła się w ramach Cyfrowych czwartków, cyklicznych spotkań odbywających się w każdy trzeci czwartek miesiąca na Uniwersytecie Pedagogicznym w Krakowie (wszystkie niezbędne informacje znaleźć można pod adresem http://kolosnec.weebly.com/cyfrowe-czwartki.html). Zamieszczam tutaj link do nagrania mojego wystąpienia: https://youtu.be/ky6XjNRnBDU

Continue Reading 0

Gone Home (za darmo!)

Oto kolejny tytuł, który może z powodzeniem zostać wykorzystany na lekcji przez (ambitnego) nauczyciela języka obcego (tym razem niestety tylko angielskiego, choć po sieci krążą amatorskie tłumaczenia). Gone Home to przygodówka, w której wcielamy się w rolę Kate, która po roku spędzonym w Europie wraca do domu na przedmieściach. Ku jej zaskoczeniu nikt na nią […]

Continue Reading 0

Dobra przygodówka nie jest zła :)

Po kilku postach, w których zajmowałem się dokonaniami innych lingwistów-ludologów, czas znów powiedzieć trochę o tym, co ja sam robię na lekcjach języka obcego w liceum. Tym razem słów kilka o grze Life is Strange. Pisałem już o niej trochę w moim poście sprzed ponad roku (http://pl-call.pl/2015/02/1877/), kiedy to po raz pierwszy przyciągnęła moją uwagę. Jest to […]

Continue Reading 0

Warto grać! (Także w domu)

Dotychczasowe posty zamieszczane w dziale Gry poświęcone były wyłącznie graniu w gry komputerowe na lekcji języka obcego. Tymczasem warto również zastanowić się nad tym, co uczniowie robią w wolnym czasie, i jak oddawanie się elektronicznej rozrywce w zaciszu domowym może wpływać na ich wyniki w nauce. W opublikowanym kilka miesięcy temu w czasopiśmie System artykule Out-of-school digital gameplay […]

Continue Reading 0

O grach edukacyjnych po raz kolejny

Tak się jakoś złożyło, że po raz drugi w krótkim odstępie czasu przychodzi mi pisać o zastosowaniu gier edukacyjnych w nauczaniu języka obcego. Ostatnim razem pisałem o programie pt. 3rd World Farmer (patrz mój post z 15.11.2015 znajdujący się pod adresem http://pl-call.pl/2015/11/farmer/), uwrażliwiającym graczy na problemy trzeciego świata. Także i tym razem wpadło mi w oko coś podobnego: wyprodukowana […]

Continue Reading 0

Jak zostać farmerem

Po dość długiej przerwie, spowodowanej moimi wypadami na tereny dosyć odległe od GBLL i GSLL (corrective feedback, telekolaboracja, dydaktyka wymowy etc.) wracam powoli do tematu gier. W pierwszej kolejności słów kilka o ciekawej (i co ważne, darmowej) grze pt. 3rd World Farmer, na którą niedawno przypadkiem natrafiłem. Jest to symulator, w którym wcielamy się w rolę farmera […]

Continue Reading 0

Może trochę narracji?

Skoro, jak zakłada część badaczy, gry, których można by użyć w kontekście glottodydaktycznym powinny zawierać dużą ilość tekstu i nagrań dźwiękowych (zob. np. ciekawy artykuł Cruz: http://iteslj.org/Articles/Quijano-VideoGames.html), może warto zwrócić uwagę na tytuły takie jak choćby wydany przedwczoraj Life Is Strange. “Gra” ta, a raczej “episodic interactive drama graphic adventure video game” pozwala nam wcielić się w […]

Continue Reading 0

Bermuda Escape i collaborative writing

O tym, że w gry komputerowe można grać, aby rozwijać umiejętności mówienia już mówiliśmy, ale co poza tym? Jak w pełni wykorzystać potencjał tego typu programów na lekcji języka obcego? Możliwości jest oczywiście wiele. Na przykład po ostatnich zajęciach, na których graliśmy we wciągającą grę Bermuda Escape (na zdjęciu jedna z uczennic po znalezieniu dziennika […]

Continue Reading 0