Bermuda Escape i collaborative writing

O tym, że w gry komputerowe można grać, aby rozwijać umiejętności mówienia już mówiliśmy, ale co poza tym? Jak w pełni wykorzystać potencjał tego typu programów na lekcji języka obcego? Możliwości jest oczywiście wiele. Na przykład po ostatnich zajęciach, na których graliśmy we wciągającą grę Bermuda Escape (na zdjęciu jedna z uczennic po znalezieniu dziennika pokładowego próbuje wspólnie z kolegami z klasy rozgryźć tajemnicę zaginięcia załogi statku) uczniowie dostali zadanie wspólnego stworzenia dalszego ciągu tej historii pracując w grupach trzyosobowych (na temat zalet collaborative writing z użyciem Google Docs polecam następujący artykuł: llt.msu.edu/issues/february2012/kesslerbikowskiboggs.pdf ). W ten sposób gra, sama w sobie będąca interesującym ćwiczeniem komunikacyjnym, staje się punktem wyjścia dla ciekawego projektu telekolaboracyjnego, tym bardziej potrzebnego, że uczniowie dopiero co ugruntowali swoją wiedzę na temat czasów przeszłych i ich zastosowania w narracji. W grę można pograć pod tym adresem: http://www.addictinggames.com/puzzle-games/bermuda-escape-game.jsp

bermuda gra

No comments yet.

Leave a Reply