Niedawno pisałem, jak to Graham Stanley zabrał nas do Wenecji i Barcelony w Drugim Życiu i kazał nam wymyślać różne zadania językowe dla ewentualnych studentów. Jeszcze innym miejscem ‘w życiu’, które odwiedziliśmy, była Dania. Dokładniej rzecz biorąc: typowe miasteczko duńskie, z rynkiem, kościołem i przystanią (poniżej Dunka w stroju ludowym na tle kościoła).
Zadanie, które otrzymaliśmy od Grahama brzmiało, jak poprzednio, czyli w Wenecji: “Take a trip around Wonderful Denmark and see if you can come up with an idea of how to exploit the area for language learning”. Oto, co wymyślił Wlodek Barbosa: “Take 15 minutes to look around the sim and see if you can…learn some Danish – try to collect any words or terms / phrases you can find (or that people you meet can teach you)”. Jedna z możliwości takiej eksploatacji językowej otoczenia przyszła Wlodkowi do głowy, gdy znalazł się w tzw. ‘piaskownicy‘, czyli takim miejscu w Drugim Życiu, w którym każdy może sobie coś ‘rezować’ na próbę. W piaskownicy na terenie Wonderful Denmark dostał Wlodek notatkę z regułami zachowania w tym miejscu. Poniżej gotowe zadanie językowe przygotowane na tej podstawie.
REGLER:
Las dette:
– Ingen vaben
– Ingen sex
– Ingen salg
– Ingen reklamer
– Autoreturnering efter 4 timer
– Ryd op efter dig
– Sporgsmal? Kontakt Doctor Asp
Read this:
– No weapon
– No sex
– No sales
– No advertising
– Autoreturn* after 4 hours
– Please clean up
– Questions? Ask Doctor Asp
—————————————–
Take the notecard with Regler.
Open the Regler of the Wonderful Denmark sandbox.
Compare the rules pairwise: English-Danish.
Make a bilingual word-list.
Ask a native if in doubt.
Alternatively: consult a dictionary.
For advanced: you may like to combine words into new sentences (ask native/teacher if results is OK
* Autoreturn: zrezowane przedmioty zostaną automatycznie zwrócone właścicielowi po określonym czasie, żeby nie zanieczyszczać terenu. (Gdybyśmy mieli coś takiego w pierwszym życiu!)
No comments yet.