W niezwykle ciekawym artykule, który można znaleźć w najnowszym wydaniu czasopisma Computers & Education, autorzy udowadniają, że granie w grę Portal pozytywnie wpływa na rozwijanie różnorodnych umiejętności takich jak choćby orientacja w przestrzeni czy rozwiązywanie zagadek logicznych. Link do artykułu tutaj:http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0360131514001869/pdfft?md5=b14e6486f2724bf2f70baa03cd717830&pid=1-s2.0-S0360131514001869-main.pdf . Dla tych, którzy chętnie by sobie pograli za darmo w tę grę (oryginał […]
W co pograć?
Stosunkowo rzadko zdarza się, by darmowe gry wykonane w technologii flash były dostępne w więcej niż jednej wersji językowej. Jednym z godnych uwagi wyjątków jest gra “Snail Bob”, dostępna w kilkunastu (sic!) wersjach językowych (poczytać o niej można w moim poście z 25.11.2013). Tym ciekawiej na tym tle prezentują się gry takie jak “Simple Motions”, dostępna w trzech wersjach językowych: […]
Co poczytać? (4) (+ post scriptum – co to jest PTBG?)
W mojej sekcji “co poczytać” (na temat gier komputerowych w kontekście nauczania języków obcych oczywiście) tym razem nieskromnie zamieszczam link do własnego artykułu, w którym dokonuję syntezy dużej części tego, co zostało na ten temat powiedziane i napisane. Artykuł jest po polsku. Link tutaj: http://ptbg.org.pl/HomoLudens/bib/140/ Przy okazji należy powiedzieć kilka słów o wydającym pismo Homo […]
Co poczytać? (3)
W ostatnim wydaniu Language Learning and Technology seria ciekawych artykułów dotyczących gier komputerowych w kontekście glottodydaktycznym. W pierwszym artykule numeru Alice Chik kieruje swoją uwagę na młodych Chińczyków grających w anglo- i japońskojęzyczne gry w wolnym czasie, przeprowadzając z nimi wywiady mające na celu określenie ich preferencji oraz refleksję nad ewentualnym wpływem grania na przyswajanie […]
Warsztat z Drugiego Życia na PL-CALL 2014: postscriptum
Tak więc nasz warsztat się odbył (nie bez pewnych technicznych utrudnień). Właściwie zrealizowaliśmy nasz plan, a w szczególności udało nam się dojść do ostatniego punktu: 6. Rezowanie wirtualnych przedmiotów rozszerzonych językowo rezowanie bryły nałożenie tekstury na bryłę edycja położenia, wielkości i nazwy bryły wybór pliku dźwiękowego z inwentarza ‘włożenie’ pliku do bryły edycja skryptu LSL […]
Ostatni post
Hmmm… Dziwnie się kojarzy… Z ostatnią wieczerzą. Chodzi oczywiście o ostatni wpis na tym blogu Jutro zaczyna się PL-CALL 2014; pojutrze mam tam swój warsztat z Drugiego Życia. Dobry moment, żeby zamknąć tego bloga… Bo wszak wszystko ma swój koniec. Powstały w sumie 173 odcinki, które umieszczałem tutaj dzień w dzień, bez wytchnienia, poczynając od […]
PL-CALL 2014 online
Join us for the conference online / Zapraszamy do udziału w e-konferencji PL-CALL 2014 online 5 June / 5 czerwca 10.00-11.00: Elżbieta Gajek, Kompetencje techniczne, pedagogiczne i przedmiotowe nauczycieli w praktyce szkolnej 15.00-16.00: Euline Cutrim Schmid, Bridging the Gap between School and University in CALL Teacher Education 16.00-17.00: Shona Whyte, A developmental framework for teacher […]
Zmobilizowaliśmy się
http://pl-call.mobapp.at
Jak uczyć w świecie wirtualnym?
Na to pytanie odpowiadają Warren,S.J. & J.S.Wakefield. 2011. “Instructional design frameworks for Second Life virtual learning”. W: R.J.Hinrichs & C.Wankel (eds). 2011. Transforming virtual world learning (cutting edge technologies in higher education). Bingley,UK: Emerald Group Publishing Ltd. Str. 113-162. Na stronach 148-149 formułują 11 zasad nauczania w świecie wirtualnym. Oto one (z moimi uwagami tu i […]
Niewerbalne zachowania bezpośrednie w ŚW
“Niewerbalne zachowania bezpośrednie w świecie wirtualnym” — pod takim (bardzo naukowo brzmiącym) terminem kryje się ważne dla dydaktyka wirtualnego pojęcie, o którym wspominałem wcześniej na tym blogu: gesty, postura, ruch ciała, jego położenie względem rozmówcy, mowa twarzy… W swoim badaniu z roku 2009, Traci Anderson (“Online instructor immediacy and instructor-student relationships in Second Life”. W: […]