Drugie Życie na 111

Nadchodzi wielka chwila… W sobotę, 26-go kwietnia WS/B będzie stał karnie przy swoim posterze na temat Foreign Language Teaching challenges in Virtual Worlds, czyli Wyzwania dla dydaktyki języków obcych w światach wirtualnych. Poster będzie wisiał w hallu głównym Collegium Minus UAM w Poznaniu, zaś okazją będzie 111 lat anglistyki poznańskiej i związane z tą rocznicą obchody. W ramach tych obchodów każdy zakład i pracownia Wydziału Anglistyki UAM zaprezentuje co ma najlepszego, po czym wielu pracowników WA przedstawi swoje własne postery. Czytelnicy tego bloga mają okazję zapoznać się z posterem WS/B już dziś!

Poniżej mój poster w formie, w której zostanie przedstawiony (z wyjątkiem bibliografii). Nie będę tutaj go tłumaczył in extenso. Poczynię tylko kilka uwag, zaś na dłuższą dyskusję przy kawie (lub dowolnym innym napitku) zapraszam do Poznania w najbliższą sobotę :-)

Podział ‘wyzwań’ na kategorie jest oczywiście dość umowny, tym bardziej ich uporządkowanie. Wybór problemów, które utrudniają (glotto)dydaktykę w Drugim Życiu jest nieco mniej arbitralny, choć oczywiście każdy nauczyciel będzie miał swoje ‘ulubione’… Dla mnie, na przykład, fakt, że w grupie, którą uczę, dajmy na to, wymowy angielskiej, prawie każdy student używa nieco innego ‘viewera’, czyli klienta SL, jest problemem. Znaczy to, że często nie będę w stanie mu pomóc w obsłudze jakichś funkcji (na przykład głosowych), bo są one inaczej zaprogramowane, niż w mojej aplikacji, której używam na co dzień do ‘bycia w życiu’. Nota bene zwykle w takich razach proszę o pomoc innego studenta, który przypadkiem używa potrzebnego akurat viewera.

Czytelnik tego bloga znajdzie w moim plakacie sporo kwestii, które już się tutaj pojawiły, takich jak wartość dodana, griefing, czy multitasking/multichanneling. Ale może to i owo będzie dlań nowością. Na przykład: cainophobia; czy (bez klikania na hyperlink) wiecie Państwo co oznacza ten (bardzo przydatny w dziedzinie technologii edukacyjnej) termin?

Do zobaczenia w Poznaniu!

111

No comments yet.

Leave a Reply