Funkcjonalność edukacyjna światów wirtualnych

Zainteresowanym światami wirtualnymi polecam świetną książkę dra Pawła Topola. Pierwsza i jedyna taka w Polsce!

W publikacji podjęto próbę kompleksowej analizy fenomenu edukacji w trójwymiarowych światach wirtualnych, który w naukach o edukacji na świecie ma swoje miejsce od ponad 10 lat, natomiast w Polsce jest wciąż stosunkowo mało poznany. Książka traktuje o tzw. światach wirtualnych „na serio”, w odróżnieniu od światów-gier. Największym z nich obecnie jest Second Life, w którym działają setki instytucji edukacyjnych, a uniwersytety mają swoje wirtualne kampusy. W pierwszych rozdziałach wyjaśniono pojęcia m.in. wirtualności, cyberprzestrzeni, światów syntetycznych, immersji oraz odniesiono światy wirtualne do teorii uczenia się, a następnie zanalizowano różne znaczenia pojęcia funkcjonalności. W drugiej części zaprezentowano i zilustrowano wiele miejsc, głównie w Second Life, gdzie realizowane są projekty z wielu obszarów edukacji. W trzeciej części opisano autorski Pakiet Edukacyjny możliwy do zastosowania w światach wirtualnych przy nauce języka obcego oraz wyniki obszernych badań empirycznych dotyczących działania Pakietu Edukacyjnego w praktyce. Na końcu zamieszczono minisłownik światów wirtualnych oraz gotowe szablony użyte w Pakiecie – jako wzór metodyczny. (http://www.press.amu.edu.pl/pl/psychologia-i-pedagogika/item/2304-funkcjonalno%C5%9B%C4%87-edukacyjna-%C5%9Bwiat%C3%B3w-wirtualnych.html)

Więcej: http://www.ktime.up.krakow.pl/symp2013/referaty_2013_10/topol.pdf

No comments yet.

Leave a Reply