Warsztat Wlodka Barbosy o/w Drugim Życiu

Warsztat Wlodka Barbosy o/w Drugim Życiu zbliża się wielkimi krokami… Poniżej zarys programu tego warsztatu, z prośbą do zainteresowanych uczestnictwem, jak i do ogólnie zainteresowanych światami wirtualnymi, którzy nie planują wzięcia w nim udziału, o ewentualne uwagi. Na razie dodam tylko jedną moją: to nie jest warsztat wprowadzający w Drugie Życie, t.j. uczący jak się tam orientować, poruszać, komunikować, kupować, budować, itp. Jednym słowem: to nie jest warsztat uczący Drugiego Życia (jako takiego) od podstaw. Na taki warsztat trzeba by o wiele więcej czasu, niż trzy godziny. I w ogóle to byłaby zupełnie inna bajka.

W naszej bajce, którą będziemy snuć szóstego czerwca, skupimy się wyłącznie na jednym tylko aspekcie dydaktycznym Drugiego Życia, czyli — zgodnie z opisem warsztatu: “Każdy uczestnik za pomocą swojego awatara zbuduje przedmiot i wyposaży go w wybrany przez siebie multimedialny materiał w dowolnym języku obcym (pliki tekstowe, dźwiękowe, graficzne)”. I tylko tyle. I aż tyle. Oczywiście, żeby to zrobić, trzeba posiąść całkiem podstawowe umiejętności życiowe typu: chodzenie, znajdowanie czegoś w szafie, rezowanie bryły, etc. Ale już zupełnie nie będziemy się zajmować tak skądinąd ważnymi w sensie ogólnym umiejętnościami jak na przykład komunikacja głosowa i tekstowa. Nasze awatary będą ‘w życiu’, ale my będziemy ‘w realu’ i tamże będziemy rozmawiać. Po tych wyjaśnieniach (będzie ich więcej później) przedstawiam zarys programu:

Plan warsztatu
1. Krótkie wprowadzenie do SL, test orientacyjny
2. Podstawowe komendy i skróty klawiaturowe (cheat-sheet)
3. Logowanie przydzielonych awatarów w Drugim Życiu
4. Krótka rozgrzewka: teleport do Paradise, chodzenie, kamerowanie
5. Zawartość szafy (inwentarza): przedmioty, dźwięki, tekstury, skrypty

…….przerwa………..

6. Rezowanie wirtualnych przedmiotów rozszerzonych językowo
– rezowanie bryły
– nałożenie tekstury na bryłę
– edycja położenia, wielkości i nazwy bryły
– wybór pliku dźwiękowego z inwentarza
– ‘włożenie’ pliku do bryły
– edycja skryptu LSL
– ‘włożenie’ skryptu do bryły
– testowanie przedmiotu
7. Przechadzka po wyspie

 

No comments yet.

Leave a Reply