Zamiast wstępu: co poczytać?
Temat gier (lub też szerzej: strategii ludycznych) w glottodydaktyce nie jest nowy. Wykorzystanie gier komputerowych w nauczaniu języków obcych to tymczasem wciąż egzotyka. Na razie publikacji na ten temat jest stosunkowo niewiele, ale na szczęście systematycznie ich przybywa . Co przeczytać na dobry początek?
Pierwsza pozycja godna polecenia to wydany w zeszłym roku nakładem Palgrave Macmillan zbiór artykułów poświęconcych zagadnienieniu użycia gier komputerowych w dydaktyce języków obcych. Jest to pierwsza publikacja tego typu. Świetna i solidnie opracowana pozycja pozwalająca na zorientowanie się w temacie i zapoznanie z wynikami najnowszych badań.
Druga pozycja to coś dla praktyków: napisana przez nauczycieli książeczka zawierająca szereg konkretnych propozycji na przeprowadzenie lekcji języka obcego z wykorzystaniem gier komputerowych. Na pewno warte uwagi.