O nas

PL-CALL nie jest organizacją (jak np. EuroCALL); jest ochotniczym – żeby nie powiedzieć, samozwańczym :-) – i w pełni demokratycznym ruchem społecznym na rzecz integracji polskiego środowiska CALL oraz popularyzacji nauczania języków wspomaganego komputerowo w szkołach i na uczelniach w Polsce.

Impulsem do działania była dla nas – a wszyscy MY, to ci niżej – pierwsza polska konferencja PL-CALL, która odbyła się w Warszawie, 9-10 maja 2013r.

Kamila Burzyńska

Jestem doktorantką UMCS-u w Lublinie. Pełnię także zaszczytną funkcję sekretarza pisma Teaching English with Technology (http://www.tewtjournal.org). W szczególności interesują mnie strategie uczenia się w środowiskach wspomaganych komputerowo.

Anna Turula

Jestem dydaktykiem języka angielskiego, kształcę nauczycieli tego przedmiotu na Uniwersytecie Pedagogicznym w Krakowie. Moją pasją zawodową są nowe technologie w glottodydaktyce; pasje prywatne to książki, matematyka i jazda na rolkach; oraz mój piesek, co mądry jest jak ja :-)

Gosia Kurek

Jestem anglistką i metodykiem tego języka. Od lat baaaardzo już wielu zajmuję się wykorzystaniem komputera w nauczaniu. Fascynuje mnie jak zmienia język, komunikację i to jak myślimy. Szkolę nauczycieli i studentów, angażując ich w projekty międzykulturowe i starając się upowszechniać dobre dydaktycznie praktyki . Na tej stronce będę dzieliła się z Wami tym, co najlepsze w tej dziedzinie :-))

Jarosław Krajka

Dr hab. Jarosław Krajka, Kierownik Zakładu Lingwistyki Stosowanej UMCS w Lublinie.
Na początku byłem nauczycielem, potem trenerem programu doskonalenia nauczycieli British Council. W międzyczasie zrobiłem doktorat (UAM, 2002), potem habilitację (UMCS, 2012). Aktualnie zajmuję się kształceniem przyszłych nauczycieli na lingwistyce stosowanej UMCS w Lublinie. Moim największym sukcesem jest założenie i prowadzenie do dnia dzisiejszego czasopisma naukowego Teaching English with Technology (http://www.tewtjournal.org), które z pisma robionego w pojedynkę "w garażu" po 12 latach uzyskało najwyższą możliwą punktację Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego dla czasopisma naukowego (10 punktów).

Beata WalesiakBeata Walesiak

Jestem anglistą. Interesuję się nauczaniem wymowy języka angielskiego przy wykorzystaniu narzędzi online. Słuchacze i ich potrzeby są inspiracją do mojego działania, a dobra zabawa i korzystanie z nowoczesnych technologii sposobem na zwiększanie świadomości fonetycznej uczniów. Pasjonują mnie również korpusy języka mówionego oraz transfer leksykalny z języka angielskiego.

Krzysztof KotułaKrzysztof Kotuła

Jestem adiunktem w Zakładzie Lingwistyki Stosowanej UMCS oraz nauczycielem języka francuskiego w V LO im. Augusta Witkowskiego w Krakowie. Zajmuję się głównie zagadnieniem wykorzystania nowych technologii w glottodydaktyce. W szczególności interesuję się potencjałem gier komputerowych, które pozwalają skutecznie wspomóc nauczanie języków obcych.

Lechosław Hojnacki

Jestem konsultantem, wykładowcą i trenerem. Zajmuję się edukacyjnymi zastosowaniami mobilnych technologii, nowoczesnymi metodami edukacyjnymi, w tym projektu, WebQuestu i e-portfolio, a szerzej - wspomaganiem rozwoju szkoły.
Jestem autorem szkoleń, programów oraz licznych publikacji naukowych i popularyzatorskich o tej tematyce. Prowadzę autorski, niekomercyjny serwis edukacyjny www.Enauczanie.com.
Prywatnie jestem pasjonatem i popularyzatorem tanga argentyńskiego.

Przemysław StencelPrzemysław Stencel

Jestem anglistą, niestety od jakiegoś czasu nie-praktykującym. Piszę "niestety", bo uczenie sprawiało mi dużo radości, ale trudno jest kilka srok trzymać za ogony i jakiś czas temu przestałem uczyć języka, a zająłem się e-learningiem. Wdrażam platformy e-learningowe w uczelniach, szkołach i firmach, tworzę kursy e-learningowe, szkolę e-nauczycieli. Oczywiście, jeśli w mojej pracy zdarza mi się tworzyć kursy językowe lub szkolić nauczycieli języka, to jest to coś, co daje mi najwięcej satysfakcji. Prowadzę firmę Edukacja-Online.pl. Więcej info na LinkedIn oraz GoldenLine

Agnieszka Leńko-Szymańska

Jestem anglistką. Pracuję jako adiunkt w Instytucie Lingwistyki Stosowanej Uniwersytetu Warszawskiego, gdzie zajmuję się głównie szkoleniem przyszłych nauczycieli języków obcych. Moje zainteresowania dotyczą dwóch odrębnych, choć powiązanych ze sobą dziedzin: przyswajania oraz nauczania języków obcych. W szczególności zajmuję się zastosowaniem korpusów językowych w tych dwóch dziedzinach.

Gra Studzińska-Cavour

Zawodowo konsultantka do spraw języków obcych, nowoczesnych technologii w edukacji i kształcenia na odległość, związana z CALL i EuroCALL. Oganizatorka EuroCALL Conference 2005 i ICTinELT 6T/60 w latach 1995-2005. Promotorka Kształcenia na Odległość. Jako Trener Kompetencji Cyfrowych przeciwdziała wykluczeniu cyfrowemu pokolenia 50+.
Prywatnie dziennikarka muzyczna, poetka, publicystka, autorka prozy, z wykształcenia wokalistka.
Wynik walki genów – behemotowskie oczy – pozwalają jej obserwować świat wielobarwnie, czasem z nieludzkiej perspektywy. Urodzona w 1966 roku pod znakiem Wodnika, matka Syna, też Wodnika i dwóch kotów. Mieszka w lesie.

Włodzimierz Sobkowiak

W Pierwszym Życiu uczę języka angielskiego jako obcego (EFL), językoznawstwa, metodologii nauki i technologii edukacyjnych na Wydziale Anglistyki UAM (http://ifa.amu.edu.pl/fa/Sobkowiak_Wlodzimierz). Lat: 59, żonaty, dwójka dzieci. Hobby: ICT, opera.

***

W Drugim Życiu (Second Life) jako Wlodek Barbosa prowadziłem przez pięć lat (2008-13) zajęcia z wymowy języka angielskiego w grupie Virtlantis (http://virtlantis.com/) skupiającej osoby zainteresowane językami i językoznawstwem.