Co poczytać? (4) (+ post scriptum – co to jest PTBG?)

W mojej sekcji “co poczytać” (na temat gier komputerowych w kontekście nauczania języków obcych oczywiście) tym razem nieskromnie zamieszczam link do własnego artykułu, w którym dokonuję syntezy dużej części tego, co zostało na ten temat powiedziane i napisane. Artykuł jest po polsku.  Link tutaj: http://ptbg.org.pl/HomoLudens/bib/140/ Przy okazji należy powiedzieć kilka słów o wydającym pismo Homo […]

Continue Reading 0

Co poczytać? (3)

W ostatnim wydaniu Language Learning and Technology seria ciekawych artykułów dotyczących gier komputerowych w kontekście glottodydaktycznym. W pierwszym artykule numeru Alice Chik kieruje swoją uwagę na młodych Chińczyków grających w anglo- i japońskojęzyczne gry w wolnym czasie, przeprowadzając z nimi wywiady mające na celu określenie ich preferencji oraz refleksję nad ewentualnym wpływem grania na przyswajanie […]

Continue Reading 0

Warsztat z Drugiego Życia na PL-CALL 2014: postscriptum

Tak więc nasz warsztat się odbył (nie bez pewnych technicznych utrudnień). Właściwie zrealizowaliśmy nasz plan, a w szczególności udało nam się dojść do ostatniego punktu: 6. Rezowanie wirtualnych przedmiotów rozszerzonych językowo rezowanie bryły nałożenie tekstury na bryłę edycja położenia, wielkości i nazwy bryły wybór pliku dźwiękowego z inwentarza ‘włożenie’ pliku do bryły edycja skryptu LSL […]

Continue Reading 0

Ostatni post

Hmmm… Dziwnie się kojarzy… Z ostatnią wieczerzą. Chodzi oczywiście o ostatni wpis na tym blogu Jutro zaczyna się PL-CALL 2014; pojutrze mam tam swój warsztat z Drugiego Życia. Dobry moment, żeby zamknąć tego bloga… Bo wszak wszystko ma swój koniec. Powstały w sumie 173 odcinki, które umieszczałem tutaj dzień w dzień, bez wytchnienia, poczynając od […]

Continue Reading 0

PL-CALL 2014 online

Join us for the conference online / Zapraszamy do udziału w e-konferencji PL-CALL 2014 online 5 June / 5 czerwca 10.00-11.00: Elżbieta Gajek, Kompetencje techniczne, pedagogiczne i przedmiotowe nauczycieli w praktyce szkolnej 15.00-16.00: Euline Cutrim Schmid, Bridging the Gap between School and University in CALL Teacher Education 16.00-17.00: Shona Whyte, A developmental framework for teacher […]

Continue Reading 0

Jak uczyć w świecie wirtualnym?

Na to pytanie odpowiadają Warren,S.J. & J.S.Wakefield. 2011. “Instructional design frameworks for Second Life virtual learning”. W: R.J.Hinrichs & C.Wankel (eds). 2011. Transforming virtual world learning (cutting edge technologies in higher education). Bingley,UK: Emerald Group Publishing Ltd. Str. 113-162. Na stronach 148-149 formułują 11 zasad nauczania w świecie wirtualnym. Oto one (z moimi uwagami tu i […]

Continue Reading 0

Niewerbalne zachowania bezpośrednie w ŚW

“Niewerbalne zachowania bezpośrednie w świecie wirtualnym” — pod takim (bardzo naukowo brzmiącym) terminem kryje się ważne dla dydaktyka wirtualnego pojęcie, o którym wspominałem wcześniej na tym blogu: gesty, postura, ruch ciała, jego położenie względem rozmówcy, mowa twarzy… W swoim badaniu z roku 2009, Traci Anderson (“Online instructor immediacy and instructor-student relationships in Second Life”. W: […]

Continue Reading 1

Fun w Drugim Życiu

Cytowałem już na łamach tego bloga Kieron Sheehy na temat afordancji wynikających z możliwości AV oferowanych przez światy wirtualne. Poniżej jeszcze jeden cytat z tego samego roku, ale innej antologii artykułów: Kieron Sheehy. 2010. “Virtual environments: issues and opportunities for researching inclusive educational practices”. W: Anna Peachey et al.(eds). 2010. Researching learning in virtual worlds. New York: […]

Continue Reading 0

AR versus AV

Augmented Reality versus Augmented Virtuality… I wszystko jasne, prawda? Hmmm. Niezupełnie. Wystarczy otworzyć tę stronę i widać, że kwestie definicyjne są (jak zwykle) wielce skomplikowane… Ale nawet jak odniesiemy się wyłącznie do naszej niewielkiej działki w świecie wirtualnym, gdzie Wlodek Barbosa konstruuje swoje zabawki rozszerzone fonetycznie (czyli PAVed), to okazuje się, że nie jest do […]

Continue Reading 0