Może trochę narracji?

Skoro, jak zakłada część badaczy, gry, których można by użyć w kontekście glottodydaktycznym powinny zawierać dużą ilość tekstu i nagrań dźwiękowych (zob. np. ciekawy artykuł Cruz: http://iteslj.org/Articles/Quijano-VideoGames.html), może warto zwrócić uwagę na tytuły takie jak choćby wydany przedwczoraj Life Is Strange. “Gra” ta, a raczej “episodic interactive drama graphic adventure video game” pozwala nam wcielić się w rolę nastolatki żyjącej w małym miasteczku, której życie pewnego dnia ulega ogromnej zmianie. Konstrukcją przypomina ona normalne, telewizyjne seriale, tyle że tutaj to my mamy wpływ na dużą część wyborów dokonywanych przez bohaterkę. Fantastyczne dialogi i świetnie poprowadzona narracja to niewątpliwie zalety tego produktu; nawet jeśli ktoś nie ma ochoty grać na lekcji, warto zachęcić uczniów do zrobienia tego w domu.

life-strange-ff-reference

 

No comments yet.

Leave a Reply