Jak grać na lekcji języka obcego?

To pytanie, które słyszę bodaj najczęściej (poza oczywiście pytaniami „po co?” i „w co?”). Problem jest rzeczywiście złożony, a jego rozwiązanie nie jest proste. Nauczyciela pracującego w szkole ogranicza szereg czynników, głównie natury technicznej: brak dostatecznej ilości stanowisk komputerowych w klasie, brak dużego ekranu na którym uczniowie mogliby śledzić przebieg rozgrywki… Osobiście jestem wielkim fanem tablicy interaktywnej, sprzętu, który jest obecny w coraz większej ilości szkół. Nie dość, że pozwala wszystkim uczniom na dogodne obserwowanie gry, to można jej dodatkowo używać do bezpośredniej, intuicyjnej manipulacji wirtualnymi obiektami. Konkretny przykład w moim artykule sprzed dwóch lat, który ukazał się w czasopiśmie „Języki obce w szkole”, i który jest dostępny pod adresem http://www.jows.pl/sites/default/files/Kotuła_03.pdf

2 Responses to Jak grać na lekcji języka obcego?

  1. Madalena 03/02/2014 at 12:38 #

    Artykuł bardzo dobry i dający do myślenia. Wydaje się, że mądre i sprytne przemycenie gier na lekcje może nie tylko zaowocować urozmaiceniem sposobów nauczania, ale także pobudzić i rozwinąć cały szereg innych sprawności uczniów, jak logiczne myślenie, tworzenie łańcuchów przyczynowo-skutkowych, etc. Innymi słowy warto pochylić się nad tym tematem i zrobić eksperyment we własnej klasie. :)

    • Krzysztof Kotuła 08/02/2014 at 13:55 #

      Naprawdę warto, choć czasem nie jest łatwo. Dla mnie, jako nauczyciela języka francuskiego, podstawowym problemem jest to, że zdecydowana większość darmowych gier komputerowych jest po angielsku. Snail Bob 2 jest tu chlubnym wyjątkiem. Zwykle muszę tłumaczyć wszystkie teksty z angielskiego, co na szczęście da się dosyć łatwo zrobić w odpowiednich programach, ale czasem psuje to kod gry, która przestaje ni z tego ni z owego działać. Napiszę wkrótce post o tym, jak można tego typu rzeczy robić.

Leave a Reply to Krzysztof Kotuła Click here to cancel reply.